Świetlica

Kierownik świetlicy:  mgr Jolanta Bujalska-Kowalczyk

wychowawcy:

mgr Teresa Szczepanik

mgr Wioletta Emanowicz

mgr Iwona Stępka

mgr Anna Miszewska

Świetlica Szkolna jest czynna w dniach:

poniedziałek  700 – 1630

wtorek    700 – 1630

środa     700 – 1630

czwartek    700 – 1630

piątek    700 – 1630

Nasza świetlica szkolna podejmuje szereg inicjatyw środowiskowych:
–    raz w roku organizowane są spotkania tematyczne dla opiekunów, kierowników świetlic z Kutna i Strzelec pod patronatem WODN w Skierniewicach
–    raz w roku wyjazdowe podsumowanie pracy świetlic szkolnych, w którym uczestniczą dzieci ze świetlic wraz z wychowawcami
–    dwa razy w roku dzieci ze świetlicy wraz z wychowawcami przygotowują spotkania świąteczne – Boże Narodzenie i Wielkanoc.

Ponadto dzieci ze świetlicy szkolnej biorą udział w konkursach świetlicowych organizowanych przez świetlice ze Szkoły Podstawowej nr 6 i nr 1 oraz Szkoły Podstawowej nr 9.
Świetlica prowadzi kronikę , w której zapisywane są najważniejsze wydarzenia
z życia świetlicy oraz dokumentację zdjęciową. Jest wykonywany album o historii świetlicy szkolnej. Kierownik świetlicy napisała pracę licencjacką i magisterską
o tematyce związanej ściśle ze świetlicą. Były dwukrotnie przeprowadzone badania środowiska o potrzebach dzieci, wyniki umieszczono w tych pracach.

PODSUMOWANIE I PÓŁROCZA W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

IMPREZY PATRIOTYCZNE
Mały Patriota
Polska Moja Ojczyzna dla kl. I-IV

WARSZTATY KULINARNE
Lukrowanie pierników

SPOTKANIE KULINARNE Z ODDZIAŁEM PRZEDSZKOLNYM
Karnawał naszych dzieci

KOLĘDOWANIE
Udział rodziców i rodzeństwa w imprezie świątecznej

FERIE ZIMOWE NIE MUSZĄ BYĆ NUDNE
PROPOZYCJE ZABAW W DOMU
Jeśli nie możesz wyjść z domu, albo nudzisz się po południu skorzystaj z propozycji zabaw:

1. Odgadywanie haseł na poszczególne litery alfabetu nr rośliny, zwierzęta, imiona itp.
(ćwiczysz pamięć, koncentrację, wzbogacasz słownictwo, wiedzę, z różnych dziedzin).
2 Układanie wyrazów z rozsypywanki literowej np. „rzodkiewka” (im dłuższy wyraz tym ciekawsze wyrazy powstają).
3. Wyjdź na chwilę przed dom. Wróć i na kartce wypisz jak najwięcej wyrazów np. Na literę „k”, które znajdują się koło twojego domu (zabawa nie jest łatwa)
4. Wyjdź na spacer. Po powrocie zrób mapę tego terenu. Później sprawdź czy wszystko zaznaczone jest na twojej mapie nr budynki, nazwy ulic, napisy, sklepy, usługi (nr fryzjer, zakłady pracy, inne szczegóły).
5, Obejrzyj dokładnie swoje mieszkanie, a później wypisz rzeczy, które masz na różne litery np. „d”, „b”.
6. Pofantazjuj – napisz bajkę o swojej rodzinie. Dialogi, jakieś wydarzenie zmyślone lub prawdziwe pokaż komuś ten tekst, może odkryjesz w sobie talent pisarski.
7. Ferie to więcej wolnego – spróbuj nauczyć się przyszywać guziki, prasować, obierać warzywa, czyścić buty przejrzyj swoja garderobę – coś w niej zmień, doszyj, połącz z czymś, zabaw się w krawca, modela, praczkę. To daje dużo satysfakcji.